IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Bortskämdhet

Publicerad 2011-10-11 19:29:54 i Funderingar,


Hahaha jag känner på mig att många folk kommer ta illa upp nu men jag tänker stå för vad jag tycker.



Folk som får bilar när de får körkort är enligt min mening bortskämda. Först har ens föräldrar pungat ut pengar i bilskolan som är jävligt dyr och sedan så spenderar de ännu mera pengar på en. Det är bortskämdhet och om man inte inser det så jaa.. brukar inte folk som är bortskämda vara omedvetna om det? Dessutom så de som får bilarna kommer förmodligen inte betala försäkringarna heller på bilen. Så ja bortskämd önskar man ju att man var själv ibland för visst skulle det sitta bra med en bil som man inte behövde sätta nå pengar i. Fast visst nog är ju jag också bortskämd till en viss del. För mina föräldrar ska ju faktist sätta lite pengar i mig nu också då jag ska till Tyskland. Men typ hälften hamnar jag ju att betala själv. Vet inte hur jag ska ha råd att fara ut och fira Emelie :D Men måste ju nog göra det när jag hittat min shot-kompis inför firandet. Jenny har lovat hon ska shotta med mig.



Som sagt kommer säkert många av er ta illa upp och snacka skit bakom ryggen på mig. Men skulle jag sitta och oroa mig för det hela tiden skulle jag måste sitta tyst hela tiden eller så skulle jag inte ha tid för något annat om jag skulle fundera på sådant.

Kommentarer

Postat av: patricia

Publicerad 2011-10-12 21:15:59

hahah jag sitter och småler :D håller så med dej :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela