IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

2009

Publicerad 2009-12-31 17:05:31 i Vardag,

Kan köra en kort genomgång av 2009 då som alla gör:)
Januari: Jag var sjuk som jag hade varit hela jullovet och hade ingen röst första veckan. 9d sa att det var lugnaste veckan någonsin under högstadiet xD Anna fyllde 16, lillebror fyllde 13 och mamma fyllde 51.
Februari: Pappa fyllde 54. Hade sportlov som jag tillbringade på skäre. Runebergsdagen.
Mars: Julia fyllde 16 och exaxt en vecka efter så fyllde jag 16.
April: Började skriva blogg. Skrev ett inlägg i Mars. Påsk. Jag hade Harry Potter-maraton och mobbade svenskar och finnar i min blogg.
Maj: Jessica fyllde 23. Sista månaden med underbara 9d. Sista dagen före skolavslutningen tillbringade vi på mitt skär och dagen efter tillbringade jag med att gråta så det var otroligt.
Juni: Anna, jag, Emelie och Yolanda drog till mitt skär och tillbringade två dagar där. Roligt var det och vi stannade uppe ganska länge och diskuterade allt. Och Anna var rädd för inbrottstjuvar eller någonting annat och låste dörren fast jag tyckte det var onödigt.
Juli: Var på Harry Potter med Anna, Emelie, Yolanda och Simone. Anna kom hem till mig och vi kollade Prins Caspian Anna tyckte inte det var roligt att jag kunde all repliker i filmen:D
Augusti: Började gymnasiet under skräcken att jag skulle faila totalt i gymnasiet.
September: Kom ganska bra in i gymnasie-livet. Men mitt humör började sakta gå neråt.
Oktober: Hade finska tror jag och Emelie och jag hade Mikael som tolk eftersom vi var så dåliga och fattade ingenting av vad läraren sa. Vår lilla Emelie fyllde 16.
November: Var på New Moon med freaket AnnaxD Hha. Och Emelie och Yolanda. Och jag tänkte att en film med Taylor Lautner utan tröja så mycket är en bra film:)
December: Började sticka på Emelies halsduk. Började tala med Lovisa. Hade examensfest för storasyster när hon blev färdig. (sjukskötare med inriktan på akutvård) Vilket resulterade i att jag försov mig nästa dag när jag skulle på min julfest men jag lyckades ändå hinna ut till bussen. Vi hade snö på julafton. Men julstämningen fattades.

Från December 2008.


Kommentarer

Postat av: lovisa

Publicerad 2009-12-31 17:21:25

svar: Aha, vad synd :( Ja dom var verkligen jääättebra! Men konserten var slut runt 12-halv 1 för dom hade FYRA FÖRBAND. Vi trodde det skulle börja vid typ 10 och sluta 11, men nej. Vid det tredje förbandet så försvann känslan och alltihopa efter att ha köat sen 12 på morgonen, och man ville bara se Paramore nu och inte fyra förband, och jag ville bara hem. Så hade det varit 1 förband hade jag kanske tyckt att det var liiite roligare. Och så stod vi precis vid bashögtalarna, så ibland hörde man inte ens vilken låt det var, pågrund av högtalarna :P Men av det jag såg och hörde (vi stog längst fram åt höger av scenen), så var konserten grym :)

Gott nytt år! :)

Postat av: lovisa

Publicerad 2009-12-31 22:54:57

svar: Ooooooj aldrig varit på en konsert :O jag var på 5 konserter det här året, hahhaha xD Och Green Day var lätt den bästa, och kommer föralltid vara den bästa. Du får ta och gå på en konsert snart, sån himla härlig känsla, konserter är bäst, konserter är mitt liv, hahaha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela