IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

We should not be the same

Publicerad 2009-12-22 14:07:27 i Funderingar,

Snööö, Snöö , SNÖÖÖ. Har snöat hela dagen här i Malax. Julkänslorna kommer sakta men säkert. Är som en 5-åring igen. Ni vet som de är när de är hig on sugar. Skulle vilja skratta högt och länge. Men skall försöka vara normal någon gång också. Fast ja tycker att normalt är overrated. Vem vill vara normal när man kan vara så härligt knäpp? Hahah. Guud det är nog sämsta som finns när någon säger: "men det gör ju alla andra". Lame! Jag vägrar vara mainstream. Ja e udda och knäpp. Kanske därför ja har så svårt med människor? Kanske det är därför människor inte förstår mig? Hmm. Summan av det hela är att ja tycker om udda människor. Varför finns det ord som normala och udda. Ska säga så här: jag tycker om människor som kan gå sin egen väg utan att kolla vad andra tycker om det. Folk som klär sig som de vill och inte bara för det är mode. Folk som vågar säga vad de vill. Jag har i alla fall lyckats med de två sista någorlunda tycker jag. Skiter fullständigt mode. Ni kommer aldrig se mig i uggs. Tycker att de skorna är skitfula. Enligt mig. Bra om ni tycker som ni själa tycker. Jag säger vad jag vill. Utan att alltid kanske tänka på konsekvenserna. Som om jag någon gång säger något som sårar eller gör er arga så menade jag det säkert inte så som ni uppfattade det. Är dålig på att formulera mig. Nu ska ja sluta flumma.
Grattis om du läste allt!

Kommentarer

Postat av: lovisa

Publicerad 2009-12-22 14:28:30

svar: Ja det var dåligt att dom ändrade så mycket i filmen tillskillnad från boken, men jag tycker ändå att den är grymtgrymtgrymt bra! :) Kanske inte den bästa, men den är ändå hur bra som helst.



Jag tycker också grupptryck är asdåligt! Jag vill inte heller ha uggs, men min mamma tvingar mig att ha på dom för jag har inga andra vinterskor hittills, vi ska åka och köpa stövlar snart, men tills dess så får jag inte ha mina älskade converse utan måste ha uggsen ute, och jag vill verkligen inte ha på mig dom för alla andra har det -__-

Postat av: emelie

Publicerad 2009-12-22 19:50:43

hihi ja okej :)

hödu på tal om paket, ja försöker hinn kom me pakete så fort som möjligt! (a)

Postat av: lovisa

Publicerad 2009-12-22 21:38:06

svar: Faktiskt, så tycker jag att Order of the Phoenix är en av dom bästa! Älskar den. Men mina favoriter är nog.. 1an, 3an, 5an och 6an. 2an och 4an är också sjukt bra, men dom andra är sånna filmer som jag kan titta på om och om och om igen. Har en känsla av att första delen av 7an inte kommer bli lika bra, eller jag vet inte riktigt. För jag har för mig att dom har ändrat några saker. Men det är bara att vänta till november så får vi se :D Jag vill nog inte heller ha FÖR höga förväntningar, för då kanske filmen blir dålig. Men ändå längtar jag som fan, haha! :D

Postat av: lovisa

Publicerad 2009-12-22 22:04:39

svar: Men Harry ska väl vara naken när han är typ halvt död du vet, när han träffar Dumbledore? Då är han ju naken i boken. Och när menar du skuggorna med Hermione och Harry?

Jag har hört också att du vet när Dobby dör, så är det ju egentligen Harry som bär honom i filten och sånt, men har för mig att i filmen kommer det vara Hermione som gör det.

Postat av: lovisa

Publicerad 2009-12-22 23:32:23

svar: Haha asså jag vet inte riktigt, har inte läst sjunde på jättelänge, har läst dom andra men inte den på ett tag, hahha xD Men borde nog ta och läsa den snart igen! Läser första nu igen, men ska nog ta och läsa sjuan sen igen. Jag kommer ihåg det mesta, men inte dom pyttesmå detaljerna, typ med barnet som du nämner, och skuggorna. Kommer ihåg det pytte, men inte sådär klart. En scen jag ser fram emot är iallafall att se den med draken, och striden i allra slutet. Åh herregud vad jag kommer gråta när filmen tar slut. Shit, kommer inte gå att få stopp på mig, haha.. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela