IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

fiinska

Publicerad 2010-01-11 13:12:13 i Vardag,

Har rast mellan dubbletiman finska. Och ja finska går ju som det går. Hhaha. Emelie och jag förstår aldrig vad vi ska göra. Hahahha. Han står där framme och talar på finska och föklarar uppgifterna för oss men vi förstår ingenting. Nu håller vi på och ska föklara varandras rum för varandra. Och det frambringar mycket skratt när vi inte kommer på vad fönster är på finska och översätter kallskrubb till kylmäskrubbi. Hahaha. Flummi. Hahaha. Kylmäskrubbi. E va jag som översatt he. Bra finska. Undras vad jag kommer få i den här kursen? Annars idag har det inte hänt så mycket. Anna är inte här idag. Hon har vari och checka upp sin hand som hennes systers katt ha attackerat. Idag på maten satt jag med b.la. Marlene och Jeanette och gick igenom roliga minnen. Hahha. Gud vilken fjortis jag var i lågstadiet. Nu ska ja sluta flumma. Hejsvejs!
Tänkt lägg upp en låt men nu börjar vi:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela