IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Factory Girl

Publicerad 2010-03-23 16:52:56 i Film,

En film som handlade om en riktig person jag aldrig hade gört talas om. Men den var jätebra och Hayden Christensen var så jävla snygg i den:)

”Jag var ung, glamorös och mittpunkten i en evig fest som gick totalt över styr.”

Factory Girl är den sanna berättelsen om en av 60-talets största stilikoner, Edie Sedgwick, som knappt hade hunnit komma till New York från Kaliforniens förorter förrän hon blev Andy Warhols musa och största stjärna. Hon blev frontfigur för Warhols hippa The Factory-kollektiv där den banbrytande kreativiteten gick hand i hand med oändliga utsvävningar med droger, sex och rock n’ roll. I en värld där världen till toppen var kort var endast fallet till botten kortare. Sienna Miller är lika cool idag som Edie Sedgwick var på 60-talets konstscen i New York.

I Factory Girl spelar den unga toppmodellen och trendsättaren sin första dominerande huvudroll mot Hayden Christensen (The Virgin Suicides) och Guy Pierce (Memento) som Andy Warhol.

(cdon.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela