IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Stay Alive

Publicerad 2010-05-22 14:10:56 i Film,

Kollade den här för en 10 minuter sedan för jag vågade inte lämna den till kvällen när jag är ensam hemma. Hahha. Glad att jag gjorde det. Den var fan läskig fast det var ljust ute:D


Ju mer realistiskt och beroendeframkallande ett dataspel är, desto bättre. Stay Alive får spelarna att frysa i ådrorna samtidigt som adrenalinet rusar genom deras kroppar. Spelet bygger på en berättelse om mord och galenskap...

Ett gäng ungdomar från New Orleans kommer över en piratkopia på det verklighetstrogna spelet ”Stay Alive”. Det bygger på en sann historia från 1800-talet om ”The Blood Countess” en aristokratisk kvinna som sägs ha tagit livet av 650 unga flickor och badat i deras blod för att bibehålla sin ungdom. Nu verkar det som om hennes ande lyckades fly och har funnit en fristad i spelet. För ungdomarna är utgången av det verklighetstrogna spelet mer än gastkramande - den är dödlig! En efter en tvingas gruppmedlemmarna att se döden i vitögat, och de dör exakt på samma sätt som de rollfigurer de haft i spelet. Frågan är – vem är det som bestämmer spelreglerna? Är det spelarna? Eller är det spelet självt som driver med dem?

(cdon.com)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela