IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

The young Victoria

Publicerad 2010-05-22 12:00:41 i Film,

Väldigt bra film, men jag tycker oftast om filmer som handlar om "förr i tiden". Jag tycker den är riktigt sevärd


Året är 1837 och den då knappt 18-åriga prinsessan Victoria till- träder tronen som Englands drottning. Hon sitter på en av världens mäktigaste positioner, men bakom hennes rygg utspelar sig ett maktspel om hennes framtid. Imperiets öde vilar i hennes händer – men hennes eget väntar runt hörnet …Oscar®-vinnaren Graham King, Martin Scorsese, Tim Headington och hertiginnan Sarah Ferguson har producerat denna imponerande och storslagna kostymfilm om en av Europas mest betydelsefulla härskare – och om den kärlek som mer än något annat kom att styra hennes liv.
(cdon.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela