IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Klapp i knutan

Publicerad 2011-10-19 16:50:55 i Funderingar,


Alltså dagens förvåning måste ju nog ha varit när ingen förutom Jenny och jag har varit och "klappa i knutan" och dessutom var det bara Jenny och jag som visste vad det var. WTF? Trodde åtminstone alla Malabor skulle veta vad det var men tydligen är detta något som bara havras- och kråkbackboar gör. Who knew?

Och så ni inte ska måste fråga vad "klapp i knutan" är så tänker jag förklara det för jag är så snäll. Okej detta är något som infaller på tjugonda knut. Ni vet då man ska slänga ut julgranen och ta ner allt julrelaterat. Då när jag var ung så tog man ett vedaträ, kvast eller någonting annat passande(har haft en hockeyklubba någon gång jag), springer runt andra hus i närheten och slår med vedaträna i knutan för att "klapp ut julen". Och därför kallas det klapp i knutan.

Och som en fråga: Är det faktist bara jag och Jenny som har gjort detta? Isåfall: WTF? Ni har nog gått misste om saker då för jag älska och far ut på det här varje år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela