IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

You can't choose what stays and what fades away

Publicerad 2012-04-25 18:26:14 i Vardag,

Idag var jag på dagis. Idag blev det att vara på finska sidan. Det gick faktist riktigt bra. De flesta kan svenska, och jag kan nog knaglla mig fram på den lilla finskan jag kan med dem så talar finska. Kan dagistermer som: vad lagar du?(när de sitter i sandlådan?) och Kasta inte(vilket de alltid gör) och spring inte. Okej kan nog mera också men du skulle komma ganska långt fast det där var enda du kunde. Imorgon blir det dagis igen, men denna gång en svensk sida. Dessutom blir det en kort dag. 8.00-12.00. På fredag blir det förmodligen stan för att handla lite för resan och så ska jag ha en studentmössa inhandlad också.
Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela