IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

"normal"

Publicerad 2013-03-26 17:40:13 i Funderingar,

Det finns inget ord som jag hatar så mycket som ordet "normalt", jag hatar att använda det. För vem är det som bestämmer vad som är nomalt? Och det är det som stör mig så mycket. Sitter just nu och skriver en kursdagbok om handikappsförvaltning och anänvde ordet normal. Och jag kan inte låta bli att sätta det inom citationstecken. För jag tänkte skriva att stödåtgärder är det som gör det möjligt för en funktionsnedsättning att leva ett så "normalt" liv som möjligt. Jag var tvungen att sätta det inom citationstecken. För det "normala livet" är något som jag inte vad jag ska definiera som, men jag vet inte heller vilket annat ord jag skulle använda i sammanhanget, och det gör mig ännu mer frusterad

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela