IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Jag är duktig studerande och uppdaterar bloggen

Publicerad 2013-11-20 13:24:30 i Vardag,

Den här boken bara sittet och stirrar på mig och viskar: "Pia, du borde läsa mig, skriva ett referat. Kom igen, Pia." Så vad gör jag? Janå inte läser den där boken, uppdaterar bloggen, uppdaterar Tumblr(okej det gör jag alltid), borde göra en facebook-status och tweeta så skulle jag ha alla sociala medier under kontroll. Men jag har ju i alla fall satt ut med post-it-lappar vilka kapitel jag ska läsa. Det var då jag tappade lusten att göra själva uppgiften helt och hållet när jag insåg att det inte handlade om 40 sidor utan mera 100 sidor. Om arbetsrätt, kan de hitta ett ämne jag bryr mig mindre om? Jag är ytterst tveksam till det. Men ska väl försöka hitta lusten igen att läsa om arbetsgivarens skyldigheter och rättigheter och annat roligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela