IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

That you'll never get over him getting over you

Publicerad 2013-11-06 21:27:13 i Vardag,

Hej hallå! Sitter just nu hemma i Malax i "mitt rum", också känt som mammas nya pysselrum och Jens gamla rum. Och egentligen är det mitt gamla också. Kom hem igår runt 5-tiden och var dyngsur. Det störtregnade i Vasa typ när jag började gå från Brändö upp till stadshuset och jag äger varken regnjacka eller paraply av okänd anledning. Och tror seriöst jag aldrig hatat mitt liv så mycket som jag gjorde när jag stod uppe vid stadshuset i störtregnet med en 100-kilos väska på axeln. Idag var jag egentligen ledig men blev inkallad på ett 3-timmars jobb och satte mig på cykeln och satte iväg. Trodde faktist jag skulle slippa sitta på en cykel medan jag var i Malax men både mamma och pappa var i jobbet så. Imorgon drar jag in till stan för att åka på sitz med Jeanette. Första sitzen för i år för mig så ska bli roligt. (Eller jaa vi i socionomklassen hadd ju häimlaga sitz typ förförra veckan.) Sedan på fredag åker jag hem till Malax igen och hålls väl här tills nästa tisdag eller onsdag. Ska försöka att läsa lite på finskatent medan jag är hemma så finns det kanske en chans att man blir godkänd. 
Ses!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela