IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Ever thought of calling when you've had a few? 'Cause I always do

Publicerad 2013-10-11 19:52:00 i Musik, Vardag,

Hallåå! Nu är jag tillbaka i Malax igen. Hade först tänkt åka redan igår men så bestämde jag mig för att åka på halarkalas till Leipis. Var en riktigt bra kväll och började gå hem mot Brändö när klockan var halv 2(?). Idag vaknade jag första gången halv 10 hinner just och just somna om före pappa ringer och väcker mig och undrar när jag tänker komma hem till Malax. Jag tror han fortfarande inte insett att jag inte stiger upp före klockan 12 om jag är ledig, och idag blev klockan halv 1 innan jag orkade rulla ur sängen. Satt på datorn en stund sedan kokade jag gröt och åt för att sedan börja på projekt städa lägenheten och diska eftersom jag inte kommer vara där på en vecka när jag har höstlov. Tog säkert 2 timmar och då var det dags att börja packa för en vecka i Malax och 20 före 5 började jag leta mig upp mot centrum för att ta kvart över 5 bussen hem med en 100-kilos väska på axeln. Kom in till stan redan 5 så var då tvungen att stå och vänta ännu en kvart på bussen. Kvällens planer är att kolla någon film och äta chips.
Ses!
 
Alltså den här låten går på repeat hos mig hela tiden och också hela Arctic Monkeys senaste album AM. Jäkligt bra album så om man gillar indie rock/alternative är det verkligen värt att lyssna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela