IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Mitt år i musik

Publicerad 2014-12-31 15:06:15 i Musik,

Alla sätter just nu årsresumer på sina bloggar, vilket jag också hade tänkt göra. Problemet är bara att jag inte minns vad som har hänt i år. Vad gjorde jag i januari detta år? Ingen jävla aning, jag minns inte. För jag bloggade inte just då. Så istället tänker jag göra mitt år i musik istället, tack vare att Spotify minns vad jag lyssnat på i år. 
 
Vilken musikgenre lyssnar jag mest på?
Tydligen har jag lyssnat väldigt mycket på pop i år. Skulle aldrig ha trott det men nu när jag tänker efter har det blivit mera pop än vanligt i år. Indie-musiken visste jag däremot skulle vara väl representerad.
 
Vem är min toppartist, toppalbum och topp-spellista?
Att min spellista "Favourite Indie" är den jag lyssnat på mest under 2014 är jag inte särskilt förvånad över. Sitter och lyssnar på den just nu också så. Visste också nästan att 5SOS album skulle ta platsen som mest lyssnade album. Trodde dock de skulle ta platsen som min topp artist också men där har vi Lily Allen. Fast 5sos var på andra plats där också. Och mina andra 3 toppartister var: Veronica Maggio, Arcade Fire och The 1975. Mina toppalbum var förutom 5 seconds of summer: Sheezus (Lily Allen), Reflektor (Arcade Fire), The Family Jewels (Marina and the Diamonds) och The Hunger Games: Catching Fire Soundtrack.
 
Min topp 10 lista:
 
 
Tydligen har jag spelat musik 59 252 minuter på Spotify. Vilket är 987 timmar och 32 minuter. Vilket är ungefär 41 dygn. (Herregud).
 
Om ni vill kolla erat eget år kan ni klicka HÄR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela