IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Tropiclandia-besök

Publicerad 2014-12-14 20:11:00 i Vardag,

Hej!
Idag hade jag tänkt få en massa gjort. Tvätta och göra nå skoluppgifter men jag har inte gjort något av detta. Vad har jag gjort då? Nå för det första så sov jag till klockan 1 och blev väckt av att Ellinor ringde åt mig. Men låtsades när jag svarade att jag varit upp i 5 minuter. Och hon ville då veta om jag ville komma med till Tropiclandia med henne och Stina och kanske Marlene. Efter lite om och men blev det Tropiclandia. Mamma lät lite ledsen när jag åkte redan klockan 3 från Malax. Tropiclandia var väl som det brukar. En massa barnfamiljer och par och så vi.
 
 
Inte hade så mycket ändrats från senaste gången jag var där, för tre år sedan. Minns ännu att jag då hade världens största blåmärke på ena sidan av magen så jag fick en massa extra blickar för det såg ut som någon hade slagit mig i magen. Egentligen hade det varit nyår några dagar före och jag hade varit ganska förfriskad och någon gång under kvällen slagit sidfläsket (också känt som mina shakira hips don't lie-höfter) i något dörrhandtag. Eller jag minns inte riktigt men jag tror det var grejen. Så var sådär äckligt blå-lila-grönt på Tropiclandia. Det var en pappa som kollade riktigt på mig och såg ut att tycka så synd om mig att jag ville gå fram och säga att det är okej jag var full och gick in i en dörr. Fast då hade jag säkert fått en annan sorters blick, en skitig blick. Så då kanske man tar den där "gud vad jag tycker synd om dig"-blicken.
 
Var sedan till ABC och åt Hesburger och sedan tvingade jag Stina att skjutsa mig till Brändö. Så nu har jag varit i duschen och riktigt tvättat ur allt klorvatten och tänker inte göra något nyttigt mera. Ska kolla film och sedan krypa ner i sängen.
Ses!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela