IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Ett tal som alla borde se

Publicerad 2014-09-23 14:19:42 i Funderingar,

 
Alltså alla måste kolla Emma Watsons tal vid UN om feminism. Hon säger allting precis som jag tänker som feminist varför vi behöver feminism. Medan hon slår bort tanken som många människor har att vi femininister hatar män. Vilket är en av de saker som irriterar mig mest här i hela världen när folk tror att feminister vill störta alla män. Liksom jag älskar män men jag tycker inte att de ska få mera betalt än mig när vi gör samma arbete, jag tycker inte de ska få göra beslut över min kropp och jag tycker inte de ska komma undan med ursäkten att "pojkar är ju pojkar". Och en av de viktigaste sakerna jag tycker hon tar upp är att män också behöver feminism. Det är inte bara vi kvinnor som har nytta av att göra att könen är jämställda. Och att hon bjuder in pojkar att bli feminister eftersom det tyvärr finns feminister som påstår att män inte kan vara feminister. Men jag håller med Emma Watson här. Vi behöver männen också.
'
Men förstås som vanligt när vi kvinnor vågar öppna munnen och vågar ta plats, för att inte tala om att vi vågar tala om att vi är feminister så kommer de s.k. "manliga aktivisterna". Så nu hotar 4chan medlemmar att läcka nakenbilder på Emma Watson. (artikel HÄR). För att de ska då visa henne vad som händer när vi vågar tala om att könen ska vara samställda. Men jag tycker det visara bara hur lite man har att komma med till debatten om man måste läcka en persons privata bilder. Och liksom många sagt att ha nakenbilder på sig själv eller att skicka dem till sin partner är okej att läcka dem gör dig till ett jävla svin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela