IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Mästertjuven Pia

Publicerad 2014-09-29 19:00:24 i Vardag,

Jag har på senaste året fått en dålig vana. Och det är att dra hem skit när jag är full. T.ex. så drog jag på vappen hem en majvippo eller vad det nu kallas. Okej, inte så konstigt egentligen, förutom att jag hittade den på gatan. Vem vet var den har varit. Nu sitter den på halaren och hänger så nu vet man verkligen inte var den varit. Den sitter inte ens fast nå mera för jag drog lös den på gamylis. Och sedan hängde den på en av mina lagkamraters halare ett tag men jag och knyckte tillbaka den från honom före jag for hem från ollis på kvällen. För jag minns hur viktigt det där var förförra lördagen att jag skulle ha hem den tillbaka. Det var som mina enda tankar under kvällen att jag skulle hitta min lagkamrat igen så jag skulle få tillbaka majvippon. 
 
Mitt senaste tilltag är från Åbo och är bara presentsnöre. Vet inte varför jag skulle ha det. Någon kille hade det runt halsen och jag bara tog det av honom utan att ens tala med honom eller fråga. Stod och talade med någon annan och den här stackars killen råkade bara gå förbi så drog jag det ifrån honom. Måste väl knyta fast det på halaren också. För att hylla personen som så kallt blev av med sitt presentsnöre för att jag har tjuvaktiga fingrar.
 
På tal om tjuvaktiga fingrar så minns jag att jag på pampas nationaldag såg en massa typer som sprang runt med snapbacks och jag ville också ha en. Och jag mindes att jag bara tänkte: ÄÄh jag knycker en från någons huvud. Jag stal ingen snapback på fredagen för där mitt i allt glömde jag bort min plan för Dr. Bombay började spela. Han hindrade ett brott med sin musik det var säkert första gången. Men sedan på lördagen hade jag samma plan igen på ollis. Berättade min plan åt Ellinor till vilket hon svarade:
"men va fan he kan du ju int jär Pia!"
Jag: Men ja vill ha en snapback!
Ellinor: Men köp en tå!
Jag: MEN JA VILL INT HA EN EGEN JA VILL HA NAIN ANNANS SOM JAG HA TAGI!
Och där slutade det samtalet och Ellinor gav mig bara en smutsig blick.. Sist och slutligen stal jag ingens snapback. Är ju nog snäll egentligen så. Och nu har jag faktiskt köpt en egen snapback så kanske jag inte har samma sug nästa år på pampas att stjäla random personers hattar eller kepsar. Men skulle inte förvåna mig om mitt argument att jag inte vill ha en egen utan någon annans kanske hänger kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela