IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Ett inlägg om skola, ny parfym och hur jag är den ultimata hönsmamman

Publicerad 2015-04-29 19:41:00 i Funderingar, Vardag,

Hejsan!
Idag är en sån där konstig dag som känns som en måndag fastän det är onsdag. Kanske för att jag känner mig lika trött som jag brukar göra på måndagar. Steg upp tidigt idag för att skriva lite på lp och stryka ett berg med kläder. Åkte till skolan till 13.15 och skrev tent. Cyklade sedan hemåt men vek in till centrum och Alko för att handla lite inför imorgon. Åkte också in till Kicks och handlade en ny parfym för en av mina parfymer håller på ta slut och den ena befinner sig i Saras lägenhet i min väska. Och Sara åkte till Tyskland idag med Louise, Stina och Ellinor och de ska interraila i typ en månad så. Tyckte jag förtjänade en ny parfym då.
 
På tal om att de är och interrailar. Är skitorolig för dem? Alltså inte ens på skämt att "hahah jag är en sån hönsmamma" utan på riktigt orolig. Jag är en riktig hönsmamma. Har typ hunnit tänka varenda hemska tanke som kan hända dem under en månad i Europa. Och så är jag orolig att någonting ska hända här hemma så de skulle vara tvungen att avbryta sin resa. Typ att Marlene och jag blir så fulla imorgon att vi faller och drunknar i Metviken. Och tycker det är så onödigt att oroa mig för jag vet ju att de klarar av att ta hand om sig själva. Men ändå har jag tänkt igenom varenda scenario som kan hända (och förmodligen kommer inga av dessa scenarion hända). Men det är liksom riktigt påtaglig oro så får typ ont i magen när jag tänker på allt som kan hända. Ska jag känna så här en månad nu? Kommer ju flippa totalt, kommer inte kunna göra någonting före de kommer hem. Bara: "Pia har du skriva på lp?" "Nä, ja har oroa mig för att mina vänners organ ska säljas på svarta marknaden". Har kort och gott blivit den utltimata hönsmamman för mina vänner. Jeeee. Tänk bara när Emelie åker nästa vecka också. Och när Louise far till USA i höst. Kommer resten av livet tvinga mina vänner att stanna hemma eller åka med dem vart de än far. Tacka vet ja Marlene, Anna och Jeanette som stannar hemma i alla fall. 
Mvh. Hönsmamman (tydligen)
(herregud kommer aldrig kunna skaffa barn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela