IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Påsklördag

Publicerad 2015-04-04 12:47:42 i Vardag,

Hej hallå!
Sitter i skrivandes stund och lyssnar på radio och försöker skriva lite på lärdomsprovet. Och det går lite si sådär. Har nu i alla fall fått fram böckerna och börjat läsa in mig lite. Så nu ska jag försöka rycka upp mig riktigt och faktiskt börja skriva. Har förresten suttit upp sedan klockan 11 idag och väntat mig att det ska komma påskhäxor eller påskharar. Var och handlade en massa godis i torsdags också till dem. Men verkar bli ännu ett år av besvikelse där jag själv får sitta och äta upp godiset på kvällen. Och ge något åt min lillebror. Varför går inte barn runt längre? Vi gick ju runt hela byn. Och vissa cyklade till och med runt. Är föräldrarna för rädda att låta sina barn gå runt eller är det bara en tradition som håller på dö ut? Känns lite ledsamt. Men det kan också hända att det inte bor så mycket barn här vi häimgåålin (lololol) eftersom jag och min lillebror typ var de yngsta barnen här när vi växte upp. Och alla 90's kids är ju tonåringar nu eller över 20. Allt var bättre på 90-talet. Då skulle jag fått dela ut godis.
Ses!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela