IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #2

Publicerad 2015-04-27 15:48:33 i Musik,

Se på mig som håller igång med en sak som jag har lovat. Dags för Pias musikmåndag (tänk er en sån där jingel i huvudet som de spelar på olika talk shows när jag skriver det där.) Som den här veckans album tänkte jag ta:
 
Arcade Fire "The Suburbs" (2010)
 Arcade Fire är ett band som jag började lyssna på när jag gick första eller andra året i gymnasiet och de hänger med ännu som ett av mina absolut favoritband. Och deras album The Suburbs var första jag lyssnade på av dem. Och det är ett som jag går tillbaka till ofta. Särskilt när jag inte riktigt vet vad jag är sugen att lyssna på.
 
1. Ready To Start (den här videon är en live spelning) 
All the kids have always known
That the emperor wears no clothes
But they bow down to him anyway
'Cause it's better than being alone
 

2. Suburban War
 
And now the music divides
Us into tribes
You grew your hair so I grew mine
You said the past won't rest
Until we jump the fence
And leave it behind
 

3. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Dead shopping malls rise like mountains beyond mountains
And there's no end in sight
I need the darkness, someone please cut the lights

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela