IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag

Publicerad 2015-04-20 22:24:36 i Musik,

Eftersom jag tycker att jag är relativt usel på att blogga har jag kommit på ännu ett sätt att försöka uppdatera bloggen åtminstone en gång i veckan: "Pias musikmåndag". Basically så är idén att jag varje måndag delar med mig av ett av mina favorit musikalbum och mina tre favoritlåtar från detta album. Så får ni lite musiktips och jag får dela med mig av min musiksmak. Så här som första album tänkte jag ta *trumvirvel* :
 

Marina and the Diamonds "The Family Jewels" (2010)


Jag har gillat Marina nu och hennes musik nu i kanske 3 år plus att hon verkar vara väldigt intelligent. Gillar framför allt att fast hon har musik som i genren hör till pop ändå skriver om andra saker än bara kärlek och dylikt som många andra popstjärnor gör (ingenting fel med det heller men kanske inte tilltalar just mig så mycket) utan skriver också om samhället och olika personligheter och hur människor fungerar.

  1. Are you satisfied?

Cause it's my problem
If I want to pack up and run away
It's my business if I feel the need to
Smoke and drink and sway
It's my problem, it's my problem
If I feel the need to hide
And it's my problem if I have no friends
And feel I want to die
 
2. Hollywood
 
Hollywood infected your brain
You wanted kissing in the rain
Oh oh, living in a movie scene
Puking American dreams
Oh oh, I'm obsessed with the mess that's America
I'm obsessed with the mess that's America


3. Oh No!
 
One track mind, one track heart
If I fail, I'll fall apart
Maybe it is all a test
Cause I feel like I'm the worst
So I always act like I'm the best

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela