IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #10

Publicerad 2015-08-31 21:23:51 i Musik,

Yeaah Pias musikmåndag är tillbaka! Vet inte om det är någon annan än jag som längtat efter dem eller ens gillar dem. Men jag gillar dem så vi fotsätter som vanligt. Har ju redan avslöjat vad det kommer bli för album men. Den här måndagen blir det alltså:
 
Halsey "BADLANDS" (2015)
 Hittade Halsey någon gång i våras och då hade hon bara en EP ute så fick lov att lyssna på en massa live-framträdanden istället. Men nu har äntligen hennes debutalbum kommit ut. Och det är precis lika bra som jag förväntade mig. Om inte bättre. Har suttit och lyssnat på det hela helgen och just nu är det enda som jag vill lyssna på.
 
1. Strange Love
They think I'm insane, they think my lover is strange
But I don't have to fucking tell them anything, anything
And I'm gonna write it all down, and I'm gonna sing it on stage
But I don't have to fucking tell you anything, anything
 

2. Control
And all the kids cried out
"please stop, you're scaring me"
I can't help this awful energy
Goddamn right, you should be scared of me
Who is in control?

3. Colors
Everything is grey
His hair, his smoke, his dreams
And now he's so devoid of color
He don't know what it means
And he's blue
And he's blue

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela