IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

One of these days he'll make one for you

Publicerad 2015-02-23 20:36:44 i Vardag,

Hejsan bloggen!
Har varit tyst en dag eller två nu. Har haft fullt upp med att vara en social varelse. Begav mig till Stina på lördagskvällen och lagade tortillas där med henne och Ellinor och åt dem medan vi kollade på Melodifestivalen. Sedan kom Stina fram till att jag och Ellinor skulle stanna där och sova. Vilket vi gjorde efter att Stina hade haft högläsning för oss från hennes dagbok från högstadiet. Vaknade vid Stina först runt halv 1 på söndagen och tog en bra stund innan jag orkade börja gå tillbaka till Brändö. Trodde också att jag hade haft sönder mina hörlurar och var in via Citymarket och köpte nya hörlurar. Märkte sedan när jag kom till Brändö att jag bara lyckats skruva ner all volym på telefon och att mina hörlurar inte alls var sönder. Sen på kvällen for vi till Malax jag och Sara där vi mötte Ellinor, Stina och Louise och körde vår årliga vildmarksgrillning. Åkte sedan tillbaka in till stan med Sara och Ellinor när vi alla luktade som några rökta sikar ungefär. Var tvungen att slänga ut alla mina kläder på balkongen för att de luktade så. Till och med skalet på min telefon hade dragit i sig röklukten. När jag skulle ta in kläderna idag märkte jag dock att de fortfarande luktade rök och hela min balkong luktade också som om jag skulle ha rökt fisk där.
 
Just nu befinner jag mig ännu en gång i Malax, hade tänkt åka hem först imorgon men pappa ringde och frågade mig när jag skulle komma hem och när jag sa imorgon sa han om jag inte kunde komma idag för det passade bättre för honom när han var ledig idag. Så sagt och gjort så lagade jag mig redan idag. Har väl inga egentliga planer för sportlov ska väl skriva lita LP och lite uppgifter. Och imorgon ska jag tro mig orka skriva ett långt jävla inlägg om vaccinering. So keep tuned om ni är intresserade av mina 5-sidors inlägg. Om inte.. så synd.
Ses!
 
 

Kommentarer

Postat av: Nadja

Publicerad 2015-02-23 20:47:49

Haha, alltså du å hörlurar! :'D

Svar: Jaa alltså ja väit int hur ja lyckas! Men anje gangon va di ju åtminstione int sönder bara jag som int förstår me å koll volym på telefon så nu har ja ju ett extra par tills mina nuvarande fakitskt gar sönder :D. (typ om en måna alltså)
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela