IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Well I'm just a slave unto the night

Publicerad 2015-01-05 15:10:58 i Vardag,

Hej hallå!
Har varit frånvarande ett par dagar. Har fortfarande inte fått en ordentlig natts sömn för jag drömmer myskodrömmar varenda natt. Som att jag blir inspärrad på mentalsjukhus och att mina nära och kära dör. Så känner mig inte särskilt utvilad när jag vaknar. Och så somnar jag inte före klockan 5 på morgnarna heller. Fast anledningen till att jag inte bloggat så mycket är mera att jag läst mycket de senaste dagarna och skrivit på lite annat som inte hör till bloggen. 
 
Fast på tal om det här med sömn så börjar jag nästan oroa mig för hur djupt jag sover när jag faktiskt sover. Jag menar: jag sover genom allt tydligen. Måste ständigt byta alarm på telefon för jag blir van med signalen. Och då har jag ändå på högsta volymen och telefon precis bredvid sängen. Sedan har jag alltid ljudet på, på telefon genom hela natten och sover igenom alla notifieringar, och ibland när jag vaknar kan jag ha runt 20 notifieringar. Har också två gånger i mitt liv sovt igenom när min mamma blev hämtad med ambulans hit hem. Och det var fortfarande när jag sov med dörren öppen och alla andra här hemma var uppe och sprang runt, så mamma, pappa, min lillebror och två gäster som var här var vakna och talade och stressade. Men jag lämnade och sova. Senaste som jag sovt igenom var igår när min pappa tydligen hade igång brandalarmet för han brände sitt rostade bröd. Och sedan när jag steg upp så mamma bara: "ja hörde du när papp din hade igång brandalarmet idag på morgonen?" och jag då: "eeh nää, när då?". Känner mig ultimat säker fall om det skulle börja brinna på riktigt. Hela min familj kommer stå ut på gården medan huset står i flammor och så kommer man höra mig inne i huset som ligger och snarkar. 
Ses!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela