IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #9

Publicerad 2015-07-06 22:30:36 i Musik,

Måndag betyder att jag ännu en gång ska dela med mig av lite musik i form av ett av mina favoritalbum. Denna gång blir det:
 
Paramore "Paramore" (2013)

(jäkla self-titled album som ser löjliga ut när jag skriver ut det så där.)
 
 Paramore är ännu ett band som följer med mig ända från högstadie-tiden. Och tyckte inte alls om det här albumet första gångerna jag lyssnade igenom det. Vet inte varför men gillade det bara inte. Så förra året försökte jag lyssna på det igen och då stormgillade jag det mitt i allt. Så det var bara att det måste växa på mig lite för att jag skulle gilla det. 
 
1. Part II
Still there are darkened places
Deep in my heart
Where once was blazing light
Now there's a tiny spark

2. Anklebiters
Try to remember how it felt
To just make up your own steps
And let anklebiters
Chew up, spit out someone else
Fall in love with yourself
 
3. Last Hope
It's just a spark
But it's enough to keep me going
And when it's dark out, no one's around
It keeps glowing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela