IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #7

Publicerad 2015-06-08 21:15:00 i Musik,

Jeheee en till musikmåndag ska jag nu leverera åt er. Och jag har vetat typ sedan förra veckan exakt vilket band och album jag tänker ta. Och det är:
 
twenty one pilots "Vessel" (2013)
Ni har säkert märkt här på bloggen att mycket av de låtar som jag har med i mina inlägg på senaste tiden är av det här bandet. Och om ni är vänner med mig på Facebook så tror jag det kommer upp vad jag lyssnar på, så där har det här bandet säkert också dykt upp mycket. De är ett väldigt nytt band för mig för jag började först lyssna på dem nu någon gång i maj. De fanns bland mina rekommendationer på spotify och hade sett dem mycket bland de jag följer på tumblr, så jag bestämde mig för att kolla in deras musik och föll genast för den. Nu försöker jag bara att inte spela sönder dem. 
 
1. Fake You Out
I, I'll never be, be what you see inside
You say I'm not alone, but I am petrified
You say that you are close, is close the closest star?
You just feel twice as far, you just feel twice as far

2. Holding On To You
You think twice about your life, it probably happens at night,
Right? Fight it, take the pain, ignite it,
Tie a noose around your mind loose enough to breathe fine and tie it,
To a tree, tell it, "You belong to me,
This ain't a noose, this is a leash,
And I have news for you, you must obey me."
 
3. Semi-Automatic
I'm never what I like
I'm double-sided.
And I just can't hide
I kinda like it
When I make you cry
Cause I'm twisted up, I'm twisted up, inside

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela