IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #8

Publicerad 2015-06-29 21:14:34 i Musik,

Efter två veckors uppehåll med min musikmåndag är jag tillbaka. Och jag tänker denna gång ha ett riktigt nytt album. Nämligen:
Of Monsters And Men "Beneath The Skin" (2015)
Of Monsters And Men har äntligen släppt nytt album. Ni vet inte hur mycket jag längtat efter det. Har väntat i 3 år sedan deras senaste. Och blev verkligen inte besviken när det nya kom ut, gillar varje låt på den här skivan så att välja mina tre favoriter var jäkligt svårt.
 
 1. Human
Breathe in, breathe out
Let the human in
Breathe in, breathe out
And let it in
Once awoke, it will slowly crawl
Beneath the skin
So breathe in, breathe out
Let the human in
 

2. Winter Sound
Stop, you're cold against the skin
Take me in your arms when walls are closing in
And I run, I run, I run, awakening my heart
But you overwhelm my lungs and it's tearing me apart


3. I Of The Storm
If I could face them
If I could make amends
With all my shadows
I'd bow my head
And welcome them
But I feel it burning
Like when the winter wind
Stops my breathing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela