IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

I don't know about you but I'm feeling 22

Publicerad 2015-03-15 20:22:04 i Vardag,

Hej hallå!
Nu har jag ännu en gång blivit ett år äldre. Så nu är jag 22 år gammal och så vis och klok typ. Glömmer dock hela tiden bort hur gammal jag är så när en i klassen frågade i fredags när jag fyllde hur mycket jag fyllde så stod jag och såg dum ut i någon sekund före jag kläckte fram ett osäkert: "22?". Fick börja räkna med hur gammal lillebror min är så stod där och bara: "Jens är 19, jag är tre år gamlare ja fyller alltså 22." Sedan när jag färdig i skolan cyklade jag tillbaka till lägenheten och mamma och Jessica kom på kaffe med en byrå som present som Jessica skruvade ihop åt mig. Och så fick jag 40 euro av mamma för att bidra till min nya vårjacka.
 
Igår var det då dags för att fira min födelsedag med vännerna. Låtsades vara mogen så vi hade "drink-kväll" och vi lagade alla en drink var åt varandra. Som tur lagade alla goda drinkar och vi satt och smuttade på dem medan vi kollade Melodifestivalen. Sedan tog vi taxi in till stan (för lata för att gå från Brändö) gick först till Ollis men var kö så vi drog vidare till Malleys där vi var en timme kanske före vi gick tillbaka till Ollis där vi spenderade resten av kvällen. Marlene och jag lyckade me att vara mest pinsamma nyktra människorna och föll omkull på dansgolvet och slog bokstavligen våra kloka huvuden ihop senare på kvällen så Marlenes läpp började blöda. Jag som tycker att pinsamma saker är sjukt roliga skrattade så jag nästan grät. Gick sedan till Stina och sov. Börjar bli lite av en rutin nu att jag inte lyckas ta mig till Brändö och går till Stina och sover istället. Idag har jag haft Stina, Marlene, Sara och Ellinor hit för att äta kladdkaka som jag skulle bjuda på igår men glömde bort. Bra värdinna jag är. Så tyvärr blev Emelie och Jeanette som var här igår på kvällen utan kladdkaka. Ooops. Eftersom jag dessutom är skit på att ta bilder så har jag inga bilder från kvällen eller på våra drinkar. Men ni kan få en bild på min byrå och champagne-glasen jag fick av mina vänner. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: malle

Publicerad 2015-03-18 17:31:05

hahahah, börja skratt tå ja läst ide :´D

Svar: hhaha jaa jag å buri skratt tå ja tänker på e :D
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela