IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

I'll protect you from all the things I've seen

Publicerad 2015-03-10 14:07:32 i Vardag,

Hejsan!
Hur är läget? Själv uppdaterar jag bloggen för att jag skjuter upp att läsa en artikel och göra referat på den. Vad har hänt sedan mitt senaste blogginlägg då? Nå i lördags var jag till Stina då hon och Ellinor hade förfest. Sedan skjutsade jag dem till Malax, närmare bestämt Charleys (för mina klasskompisar som läser min blogg så är det Malaxs enda bar), medan jag själv for hem till mamma och pappa och printade ut lite bilder, myste med hunden och åt av min lillebrors chips. Åkte sedan efter Stina och Ellinor just före två och for tillbaka in till stan. På söndag gjorde jag inget nämnvärt. Var ut på en promenad typ. Igår spenderade jag hela förmiddagen åt att köa efter Pampas-biljetter åt mig själv och tre andra. Eftermiddagen tillbringade jag istället för att läsa en artikel åt att kolla "The 100" (skitbra serie som Anna tipsade om). Idag har jag varit på en föreläsning på morgonen. Sedan när jag skulle cykla hem märkte jag att det typ störtregnade, som tur hade jag regnjacka på mig men den gör inte mycket för att skydda benen mot regn. Hann typ cykla 500 meter så hoppade kedjan av. Och jag tänkte bara att: fan jag tänker inte gå resten av vägen in till stan. Och fastän jag har tummen mitt i handen tänkte jag det var värt ett försök att försöka lägga kedjan tillbaka så vände på cykelfan och lyckades faktiskt med min uppgift. Första gången i mitt liv jag lyckats med det. Senast det hände att jag fick kedjan att hoppa av på cykeln försökte jag själv i 15 minuter innan jag gav upp och nästa gång papp kom till stan fick han komma och sätta på den åt mig. Men nu vet jag ännu en sak jag tydligen klarar av: att fixa cykeln när kedjan hoppar av.
Ses!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nadja

Publicerad 2015-03-10 21:24:23

Ååh the 100 e så bra :D

Svar: Jaaa! :D Börja koll e förra vikon och nu ha ja kolla ikapp e redan så nu vet int ja rikti va ja ska gör åv live mitt :(
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela