IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

We all got old at breakneck speed, slow it down, go easy on me

Publicerad 2015-03-19 15:06:47 i Vardag,

Hej hallå!
Tänkte slänga ihop ett snabbt inlägg här före jag går och kockar ihop dagens mat. På menyn står morotsbiffar, potatis och gräddfilssås. Äter typ morotsbiffar tre gånger i månaden är kär i den maträtten. Värst bara är att jag är allergisk mot råa morötter så när jag och står och river dem kliar det något otroligt på händerna. Har också märkt att jag reagerar på potatis när jag skalar dem och kollade upp det och tydligen kan man vara korsallergiker med det också så att om man reagerar på björkpollen kan man också reagera på potatisskal. Så kör den ultimata maträtten idag för att klia sönder mina händer. Men vad gör det när det är så himla gott? Annars har jag inte gjort så mycket idag heller har börjat på lite smått med en skoluppgift till personaladministration. Skriver om ledare om kommunikation. Och det är lika intressant som det låter. Eller grejen är att direkt jag måste göra något för ett betyg så försvinner som min motivation att lära mig om det. Att jag kan tycka saker är intressanta och att det är roligt att lära mig enda tills jag måste göra en uppgift om det för att få ett betyg. Då blir det genast så tråkigt och, för att slänga in lite dialekt, tögot att lära mig om saker.
 
Men nu ska jag börja på med maten och klia mina stackars händer. Ses!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela