IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #3

Publicerad 2015-05-04 19:37:59 i Musik,

Se på fan. Ännu en måndag och ännu en gång lyckas jag leverera en musikmåndag. Eftersom jag de två senaste måndagarna råkade ta album som båda släpptes 2010 tänkte jag nu köra riktigt, riktigt nytt och därför blev det:
 
 
Mumford & Sons "Wilder Mind" (2015)
Mumford & Sons är liksom Arcade Fire ett band som hänger med sedan gymnasiet. Dock tror jag Mumford & Sons kom lite tidigare än Arcade Fire. Och de släppte detta nya album idag faktiskt. Och jaa "Pias musikmåndag" ska handla om mina absolut favoritalbum.. men WIlder Minds har funnits tillgängligt på Spotify sedan i fredags så jag har redan hunnit bestämma mig för att det är ett av mina favoritalbum. Tycker detta album skiljer sig från deras två tidigare skivor, känns som de prövar någonting nytt. Och det är bra, riktigt bra.
 
1. Snake Eyes
 
It's in the eyes
I can tell, you will always be danger
We had it tonight, why do we always seek absolution?
 

2. Ditmas (finns inte på youtuben än så länge) 
 
But this is all I ever was
And this is all you came across those years ago
Now you go too far
Don't tell me that I've changed because that's not the truth
And now I'm losing you
 

3. Wilder Mind (finns inte heller på tuben)
 
You can be every little thing you want nobody to know
And you can try to drown out the street below
And you can call it love
If you want

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela