IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #4

Publicerad 2015-05-18 20:02:00 i Musik,

En ny måndag, ett nytt försök med Pias musikmåndag. Let's just get started shall we? Den här veckan tänkte jag köra:
 
5 Seconds of Summer "5 seconds of summer" (2014)

(ser dumt ut att skriva det där men deras album heter ju samma som bandnamnet)
De här måndagarna skulle verkligen inte handla om min favoritmusik om jag aldrig skulle ta upp 5 Seconds of Summer, eller 5sos för att korta ner det. Tror jag aldrig har lyssnat på ett band lika mycket som jag lyssnat på dem. Plus att om man kollar min tumblr så utan att överdriva består 80% av min blogg där av bilder på det här bandet. Har också sett dem live när de var förband till One Direction ifjol och de är otroligt bra live. Nu är de på egen turné i Europa och skulle mer än gärna sett dem igen, men visste inte riktigt vem av mina vänner jag skulle lyckas övertala att fara till Stockholm med mig för att kolla in dem. Kanske nästa gång.
 
 
1. Long Way Home
 
So we're taking the long way home
'Cause I don't wanna be wasting my time alone
I wanna get lost and drive forever with you
Talkin' about nothing yeah whatever baby
So we're taking the long way home
 

2. English Love Affair
 
Next thing we were back at her place
A hideaway in Mayfair
All the great and good there
Drinking all the way to third base
Princess getting naked
Falling on their faces
 
3. Good Girls
 
She said to me:
"Forget what you thought
'Cause good girls are bad girls that haven't been caught
So just turn around and forget what you saw
'Cause good girls are bad girls that haven't been caught"
 

Hah och tänkte köra en extra som jag älskar med dem men som är en cover:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela