IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #5

Publicerad 2015-05-25 21:24:27 i Musik,

En till måndag, vilket betyder att jag tänker bjuda på mer musik. Jeeeeee. Den här veckan blir det:
 
Fall Out Boy "Folie à Deux" (2008)
Fall Out Boy är ett band som jag faktist har lyssnat på ända sedan åttan eller nian i högstadiet. Minns precis vilken första låten jag hörde med dem var. Dock är den inte med på det här albumet. Men kanske den får komma med en annan musikmåndag. Men jag började som med andra ord lyssna på dem precis när de tog paus. Great timing. Som tur har deras paus tagit slut nu och de har släppt två nya album. Och nu när jag varit på Dermoshop senaste veckorna har jag lyssnat mycket på FOB och därför tänkte jag att jag skulle ta ett av deras album idag. Och tänkte att jag tar ett av de allra första jag lyssnade på.
 
1. I Don't Care
 
I don't care what you think, as long as it's about me
The best of us can find happiness in misery
I said I don't care what you think, as long as it's about me
The best of us can find happiness in
misery

2. (Coffee's For Closers)
I will never believe in anything again
I will never believe in anything again
Though change will come
Oh change will come
I will never believe in anything again
 
3. Disloyal Order Of Water Buffaloes
So boycott love
Detox just to retox
And I'd promise you anything for another shot at life
And perfect boys with their perfect lives
Nobody wants to hear you sing about tragedy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela