IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #11

Publicerad 2015-09-07 21:20:19 i Musik,

Hallå! Ännu en måndag och ännu ett musikinlägg. Hade nästan inte ork att göra det men jag tog mig i kragen så nu fixar jag ihop det här. Den här måndagen tänkte jag ta:
 
Lorde "Pure Heroine" (2013)
 Lorde har jag väl lyssnat lika länge på som alla andra. När Royals började spelas på radio med andra ord. Men tänk att det är två år sedan det här albumet kom ut och jag hittar ständigt nya favoriter på det. Så i det här inlägget kommer jag sätta vilka som är mina favoriter just nu. Om ni frågar mig om någon månad har jag förmodligen ändrat mig igen.
 
1. Ribs
 
This dream isn't feeling sweet
We're reeling through the midnight streets
And I've never felt more alone
It feels so scary, getting old

2. A World Alone
I know we're not everlasting
We're a train wreck waiting to happen
One day the blood won't flow so gladly
One day we'll all get still

3. Team
We live in cities you'll never see on screen
Not very pretty, but we sure know how to run things
Living in ruins of the palace within my dreams
And you know we're on each other's team

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela