IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #12

Publicerad 2015-09-21 21:39:38 i Musik,

En måndag då jag uppdaterar betyder förstås att det blir en musikmåndag. Denna måndagen har jag valt en av mina största favoriter nämligen:
 
Arcade Fire "The Suburbs" (2010)
Arcade Fire började jag lyssna på också någon gång i gymnasiet (verkar vara temat snart på mina musikmåndagar). Och det här albumet är fortfarande mina absolut favorit med dem, även fast jag älskar alla deras album. Men än vad jag är på musikhumör, eller när jag inte riktigt vet vad jag vill lyssna på, så kan jag alltid komma tillbaka till The Suburbs,
(Min absolut favorit låt någonsin är ju Ready To Start från detta och tror jag har bloggat den typ 1000000 gånger så tänker ignorera den låten nu)
 
1. Suburban War
And now the music divides
Us into tribes
You grew your hair so I grew mine
They said the past won't rest
Until we jump the fence and leave it behind
 
2. Speaking in Tongues
Hypocrite reader,
My double, my brother
Where did we lose our way?
It's like we're speaking in tongues
 
3. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Sometimes I wonder if the World's so small
That we can never get away from the sprawl
Living in the sprawl
Dead shopping malls rise like mountains beyond mountains
And there's no end in sight
I need the darkness, someone please cut the lights
(En gång förr i tiden när jag ritade nu som då ritade jag det här till den här låten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela