IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Pias musikmåndag #13

Publicerad 2015-09-28 21:18:58 i Musik,

Ännu en måndag som jag orkar ta itu med min blogg och också skriva ett musikinlägg. Den här gången blir det också en storfavorit för mig nämligen:
Sigur Rós "Takk..." (2005)
Sigur Rós så minns jag faktiskt inte hur länge jag lyssnat på. Länge var Hoppípolla enda låten jag lyssnade på av dem (kommer inte inkludera den som favorit för tror den har typ fem egna inlägg från förr). Men skulle gissa att resten av deras musik började jag lyssna på i gymnasiet någon gång. Och älskar verkligen den, det spelar ingen roll att jag inte fattar vad de sjunger eftersom bandet är isländskt och sjunger på isländska. Ibland sjunger de också på sitt eget påhittade språk. Det är mera känslan i musiken som jag faller för.
 
1. Sæglópur
 
 
 
 
2. Glósóli
 
 
3. Með Blóðnasir

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela