IT'S HARD OUT HERE FOR A BITCH

Survival of the richest, the city's ours until the fall

Publicerad 2015-09-27 18:01:24 i Vardag,

Hejsan bloggen!
Då var det dags för veckosammanfattningen då eftersom jag bara lyckas uppdatera min blogg ca en gång per vecka. Nå sedan sist kan jag nu säga att det faktiskt ärligt talat inte hänt så mycket. För den här veckan har gått åt att först skjuta upp att skriva på lp. Sedan på onsdag tog jag äntligen tag i mitt liv och började skriva klart de två futtiga kapitlen jag hade kvar på min del av teoridelen. Och på torsdag fixade jag det sista. Det tog allt som allt kanske 3 timmar. En och en halv timme av två dagar tog det. Medan jag har suttit och angstat över de där kapitlen hela sommaren ungefär. Så onöndigt. I fredags bakade jag morotssemlor, som blev svingoda om jag får säga det själv. Tog sedan med några semlor och åkte till Stina där Ellinor och Marlene redan var. Stina bjöd på tacopaj som vi åt medan vi kollade Idol. Igår gick hela dagen åt lärdomsprovet. Sabina och jag träffades klockan 1 vid Tritonia och satt där till klockan 3 då de stängde. Vi åkte och åt och sedan for vi till mig och skrev vidare tills klockan var typ 9 och våra hjärnor började kännas ganska trötta. Idag skrev vi lite till mellan 11 och 1. Men det lönande sig att sätta nästan en hel helg åt det för nu är vi snart färdiga. Vi har slutdiskussionen kvar och några små underrubriker dit det ska sätttas in lite litteratur. Hallelujah ser något slut på det fanskapet också. Nu har jag just planerat lite pedagogisk verksamhet för imorgon. Ska hålla den pedagogiska verksamheten måndag-onsdag denna vecka och måndag-tisdag nästa vecka. Ska ju vara en hel vecka men på torsdag far jag på kvarkencruise! Som sagt håller hårt i studielivet.
Ses!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

22-årig finländare. Studerar till socionom vid Yrkeshögskolan Novia och resten av tiden spenderar jag på internet. Skriver om livet, mina konstiga funderingar, filmer, musik och allt mellan marken och månen. Helst om det vid marken dock.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela